maanantai 9. kesäkuuta 2014

Tarina lopuillaan..

MO!

Wow! blogi ylittäny tuhannen lukukerran maagisen rajan, siistiä! :D

Mutta asiaan.. Jääny valitettavasti taas tää vähemmälle huomiolle reissun ja oikeestaan kaiken muunki jäljiltä. Ensin oli välikoeviikko, joka meni ihan ookoo. Esseestä tuli taas A, eli 10 (tai yliopistotasolla 5), ihan kiva homma! Aika paahtaa aika huimaa tahtia ja nyt siis enää tasan kaks viikkoa ennenku koneen nokka nousee kohti Suomea ja pääsen mökille karkuun megapolin vilinää.

Noo, viime kerralla alotin tän reissukertomuksen ja tarina jäi Hong Kongiin.. Siitä me jatkettiin seuraavaks Thaimaahan. Alunperin suunnitelmissa oli jäädä Phuketiin, mutta päätettiinkin, että mennää mieluummin suoraan saaristoon ja kohteeksi muodostui Koh Phi Phi. Oltiin phuketissa aamuyöstä ja otettiin taksi "satamaan", jossa muutama tunti ooteltiin aamulauttaa. Saatiin myös odotteluaika nauttia aika häikäsevästä ukkosshowsta, joskaan mitään ääntä tai sadetta ollut - taivas vaan välkkyi minkä kerkis. Lauttamatka kesti pari tuntia ja saavuttiin hyvään päiväsaikaan perille saarelle. Matka oli kuitenkin tarpeeks pitkä, jotta kun kannella nukuttiin, niin kavereille palo aika sitkeet henkselit. :D Tartuttiin perillä yhen turistinhöntsääjän mainospuheisiin, koska ei jaksettu alkaa itse etsimään majataloa ja kysyttiin siltä halvin vaihtoehto. Aika kauan sai sen kanssa väitellä, että halutaan halvin eikä telkkareita ja kaapelikanavia. Bungalowi olis ollu se juttu, mut siellä näytti olevan vaan jotain luksusmalleja. No, saatiin ihan kelpo huone hyvillä näkymillä, vaikkakaan siellä ei ollu ilmastointia eli kuuma tuli. Hävisin jälleen Eskolle KPS-pelin ja se sai parisängyn ja ite jouduin jäämään pikkurotiskoon, josta jouset tuli melkein läpi.

Saarella ollessa snorklailtiin aika paljon, oli mageeta uida siel kalojen seassa, ku ei ne tajunnu ees lähteä karkuun. Kerran jäin kalaparveen ja mulla oli niin värikkäät sortsit ilmeisesti et ne seuras, ku hai laivaa ja aloin jo miettimään, et mitähä tässä koht tapahtuu. :D Kaverit näki kuulemma pari riuttahaita, mutta mulla ne jäi kokonaan näkemättä.. Aurinko paistoi myös aika hyvin suurimman osan ajasta, joten pronssiakin tuli vähän otettua ja kiva huomata, että jopa mä rusketun ainaki vähän. Selkä paloi aika pahasti noissa snorklailuhommissa, mutta kyllähän se siitä. Kerran päästiin kiipeemään semmoselle näköalatasanteellekin, josta näki aikalailla koko saaren, näkymä oli aika huikee ja auringonlaskukin ihan ookoo. Harmitti vaan, että multa jäi kameran muistikortti - tietysti - tietokoneeseen kiinni, ku olin siirrelly kuvia aikasemmin. :/ Kännykällä sai jotain kuvia, mutta ei ne oo niin hyviä..

Iltasin saarella oli bilemeininkejä ja tulishowta ranta-alueella ja käytiinhän me ne katsastamassa. Muutama kalja terassilla huiviin ja rannalle. Matkan varrella sai ämpäridrinkkejä jollain kuudella eurolla ja niillä pärjäs hetken aikaa. Rantaklubit oli siististi kasattu, eli ihan älytön äänentoisto rannalla, porukka tanssi joka paikassa ja valot loisti horisonttiin. Loistavaa! Oikeastaan tällä rutiinilla meiän päivät siellä menikin pitkälti: snorklailua tai aurinkoa, päiväunet, pari kaljaa ja biitsille takas rälläilemään tai muuten vaan hengailemaan, pelailemaan bilistä tms..

Kaikki hyvä loppuu aikanaan, niin myös tämä.. Oli aika siirtyä Langkawille, jossa tultaisiin näkemään Jonttu ja Suvi. Otettiin taas lautta, matka kesti jonkun 6 tuntia ja siinä taas saatiin hyvät pronssit ja unet vedettyä, metelistä huolimatta.

Langkawi oli pieni pettymys, saari oli kyllä paratiisi ja biitsit loistavia, mutta jotain siitä puuttui. Ehkä toi Phi Phi ei ollut niin hyvä vaihtoehto ennen tätä :) Mutta pääasia kuitenkin, että nähtiin kaverit siellä. Viikonloppu kun oli vain kyseessä, niin täällä ei oikeestaan muuta edes tehty kuin kerran käytiin vesiputouksilla ja lokoiltiin auringossa. Vesiputoukset oli aika mageita, vaikkakaan ei järin suuria, koska ei ollut satanut vähään aikaan. Sunnuntaina sitten oli reissu viittä vaille ohi ja oli aika palata Koreaan. Paluumatka sisälsi pienen yllätyksen, kun koneeseen noustessa lippu piippas punasta ja mut vedettiin jonosta sivuun. Ihmettelin vähän, että mitähän tässä nyt, mutta lipuntarkastaja heittikin perään, että "business class" ja niin sainkin aika hulppeet olosuhteet paluulennolle! :D

Nyt vain summaan aikalailla kaiken viimeaikaisen tapahtuman, koska niitä on niin paljon ja tämä myös jää viimeiseksi varsinaiseksi päivityksekseni, koska "tatsia" ei tähän enää juurikaan ole ja reissukin on aika lopuillaan.. -.- Palaan vielä Suomeen palattuani kokoamaan yhteen kaikki tärkeät ja huomioonotettavat asiat lähinnä seuraavia vaihtareita varten!

Käytiin Lotte Worldissa, joka on osittain sisä- ja osittain ulkohuvipuisto Seoulissa. Valittiin varmaan täysin väärä päivä tähän, koska joka vehkeeseen piti jonottaa tyyliin 1,5 tuntia ja pahimmillaan jopa kaks! Siispä käytiin varmaan neljässä koneessa, jotka kyllä oli ihan siistejä. Tänne tultiin kerran vielä uudestaan, jollon jonotusaika oli inhimilliset puol tuntia - tunti, joten päästiin sit kokeilemaan myös loputkin koneet :)

Toukokuun puolessa välissä oli Life In Color - festivaali, toisinsanoen kuulemma maailman suurimmat "maalibileet." Käytännössä se oli siis EDM-festari, jossa ammuttiin tykeillä maalia yleisöön. Aika omituinen konsepti, joten pitihän se kokeilla. Kuten kaverit varmaan tässä vaiheessa tietää, ni tää on just mun musaa, joten meininki oli aivan katossa koko ajan ja sain viikon cardiot suoritettua yhessä illassa. Täällä kivana puolena on se, että kalja maksaa festarialueella vaan reilun 3e, joten ei tartte etkoilla niin paljon.

Heti LIC-festarien jälkeisenä viikonloppuna oli edessä reissu Busaniin - satamakaupungiin niemen eteläpäässä. Nyt siis vihdoin käytiin tapaamassa meidän korealaisen kaverin vanhempia ja tutustuttiin tietysti myös sikäläiseen päivä- ja yöelämään. Donghonin vanhemmat oli järkänny meille aika hulppeen kämpän rannan vierestä, joten odotettiin innolla, että päästään aamusäryt hukuttamaan hiekkaan ja mereen, mutta satuttiin aika huonoon aikaan, koska sää oli melko pilvinen koko reissun ajan. :/ No ei annettu sen haitata vaan ohjelmassa oli muun muassa pari pöytävarausta paikallisilta klubeilta, käveleskelyä kaupungilla sekä pikku rannikkopolulla ja vieläpä purjehdusta. Tän hetken suosituin klubi oli aika positiivinen yllätys, siellä oli Ultra Music Festivalin (jonne ollaan myös menossa viikonloppuna!) etkobileet ja meininki oli kyl katossa. Korvat soi viel pari päivää setin jälkeen. Purjehdusta ootin aika paljon, koska en oo sitäkään ikinä tehnyt ja hauskaahan meillä oli, seilailtiin auringonlaskussa, syötiin homejuustoa, juotiin viiniä ja pommitettiin musaa. Lauantaina käytiin illastamassa sitten Donghonin vanhempien kanssa jossai aivan luksusraflassa, tarjolla oli niin tavallista ruokaa, ku sitte ihan grillattua marmorilihaakin ja aika hyvin tuli tukotettua ittensä täyteen niillä mätöillä. Sunnuntaina aamupäivästä ympäriväsyneenä sitten koitti matka takaisin Seouliin ja kotiin nukkumaan.

Mitään mullistavampaa ei tän jälkeen enää oo oikeestaan ollu, ollaan jatkettu perussävelellä. Pitkälti aika on menny siis kokeisiin lukemisen, auringonoton, uusiin ihmisiin tutustumisen, bailaamisen, öiden aamuun asti venymisen, koulunkäynnin, salin ja syömisen merkeissä. Tokavika viikko siis käynnissä, viikonloppuna vikat festarit ja ens viikon maanantaina heti kaikki kokeet putkeen :D jännällä katotaan mitä tapahtuu. Siitä oikeestaan varmaan haikeissa tunnelmissa ensi viikko loppuun ja nokka kohti Suomea.

Ei muutakun oli kiva lörpötellä, toivottavasti oli miellyttävää lukemista!